Chicago (IL) – Orlando (FL)

Geplaatst op woensdag 17 september 2014 door Marcel

Vanochtend ging om 06:30 uur het wekkertje pfffff. Om 08:00 uur moesten we op O’Hare zijn. Het vroege opstaan was naderhand niet zo’n slecht idee want we hadden te maken met een heerlijke dinsdagochtend file in Chicago. Bijna 5 kwartier gedaan over een ritje van normaliter (filevrij) 20 minuten.

Na de benodigde security checks op het vliegveld (fouilleren, bodyscan, vragenuurtje, schoenen uit, riem af, onderbroek remspoorvrij etc. etc..) waren we om 08:45 uur geheel klaar. Eerst even een ontbijtje gepakt!

Vervolgens naar de gate geslenterd, geen gezellig vliegveld. Alleen maar lange saaie gangen en weinig winkels en/of vreettentjes.

Dat is hem!

We hadden goede plekken geregeld, boven de vleugel (dus bij de nooduitgang) met voldoende beenruimte. En dat was maar goed ook want de vlucht zat bomvol! En omdat dit een binnenlandse vlucht was hadden de meeste pasagiers geen koffer maar handbagage bij zich. Echter is Amerikaanse handbagage net zo groot als mijn koffer. Dwazen zijn het!

Na een lang boardings proces konden we eindelijk weg. Na enkele minuten was de pret alweer voorbij, vliegtuig stuk! Weer terug taxiรซn naar de gate ๐Ÿ™ “Allemaal blijven zitten, riemen om en muil houden!” horen we over de intercom.

Na anderhalf uur gezeten te hebben zijn de problemen opgelost en gaan we eindelijk alsnog de lucht in.

We verlaten het frisse Chicago! Vanaf nu alleen nog maar korte broek en slippers (of Air Max natuurlijk) voor ons ๐Ÿ™‚

Na 2,5 uur vliegen kwamen we aan in Orlando. Florida zit in een andere tijdzone als Illinois, dus we zijn nu weer een uurtje vooruit in de tijd gegaan waardoor het verschil met Nederland nu weer 6 uur (vroeger) is. Betekent wel voor ons dat het nu ook gelijk 16:00 uur is met dank aan de vertraging…

Hallo zeg wat is hier warm!!! Vanochtend in Chicago was het 12 graden, en nu maar liefst 20 graden warmer.

16:30 uur komen we aan bij ons hotel, we waren hier 2 jaar geleden ook al, het Marriott World Center. Oh ja, het is hier bewolkt en lekker benauwd… ๐Ÿ™

We krijgen een fijne kamer met balkon op 5 hoog met uitzicht op het zwembad.

Snel de korte broek aan! Even op het terras bij het zwembad een koud biertje doen. Het is hier echt zo verschrikkelijk benauwd, gelukkig staat er een licht windje maar we zijn net 2 koude flessen bier op een warme dag, zwetten! ๐Ÿ™‚

Na een paar verfrissende pilzen gaan we naar het restaurant hier in het hotel. Hawk’s Landing, hier hebben we 2 jaar geleden een paar keer gegeten en de kelner die er toen was en elke dag bediende was er nog steeds en herkende ons nog!

Toen zaten we ook altijd buiten (Amerikanen zijn gek, die willen alleen maar binnen in de airco zitten) dus binnen no-time werd er voor ons buiten een tafel opgedekt met uitzicht op de golfbaan en de fontein.

Wat onze kelner ook niet vergeten was ๐Ÿ˜‰

Vooraf maar weer eens de gamba’s genomen, zo vaak hebben we die dit jaar nog niet gegeten. Terwijl ze altijd zo lekker zijn!

Daarna een filet mignon, baked potato met gebakken spekjes en crรจme fraรฏche. En in de honing gebakken bacon reepjes.

En als toetje kregen we van het hotel huisgemaakte chocolade met pindakaas taart ๐Ÿ™‚ Errug lekker en gelukkig niet zo machtig hey pffffff!

Inmiddels is het 22:00 uur, we zijn gesloopt van deze lange dag. We zitten nog even op het balkon, zal geen latertje worden vanavond…

Morgen hebben we niks op de planning staan. Na 11 dagen reizen, rennen en vliegen zijn de batterijen op. We gaan opladen in het hotel, lekker bij het zwembad liggen in het zonnetje en nergens heen. Morgenavond Japans eten aan de plaat bij Mikado, een restaurant ook hier in het hotel.

Vanuit een heet en benauwd Orlando, bedankt voor het lezen en tot morgen!

14 Reacties op “Chicago (IL) – Orlando (FL)”

1. Wilma says:

Zo weer de eerste, ik was even wakker en kon het niet laten om te kijken.
    Prachtig hotel, wat leuk dat de ober jullie nog kende, tja is dat nou een goed teken of……… Maar eens lekker relaxen morgen, t is tenslotte vakantie.

2. Arjan says:

Geniet van jullie vrije dag! Na 11 dagen hard werken zijn jullie daar wel aan toe!

3. Patrick says:

Jammer dat de reis naar orlando wat moeizaam verliep, maar dan heb je ook wat. Morgen lekker broekloos relaxen, geniet ervan mannen! ๐Ÿ™‚

4. Manon says:

Ziet er weer goed uit mannen, geniet lekker van jullie pooldag!

5. Miep says:

Chill ze mannen!!! Lekker genieten.

6. Natascha says:

Wat een gaaf zwembad zeg. Zal daar vandaag maar een dagje van genieten.

7. Den-Man says:

Niet zn spannende dag maar iig geval lekker warm nu en de rest van de vakantie. Het blijft een mooi hotel en prachtig uitzicht richting de parken!! eten zag er ook weer top uit in Hawks landing!

Vandaag lekker chillen en miss wel tijd voor een potje balie, balie ๐Ÿ˜‰

Tot morgen boys!!

8. Jessica says:

Geweldig dat die ober jullie nog herkende! Geniet ervan mannen!!

9. Erika says:

Dat ziet er toch weer heel erg goed uit allemaal! Het eten, uitzicht en dat zwembad dan… Ga daar maar lekker van genieten vandaag!!!

10. Henk... says:

Zeker weer een zware dag….pppfff…lekker genieten en uitrusten in de zon…..krijg gewoon honger van al die eetfoto’s..

11. Tamara says:

Heerlijk zeg zo’n heerlijk zwembad!! Wel een klein stukje vlees hoor, het toetje was groter!! Lekker chillen vandaag!!

12. Bram says:

Biertje, lekker snacky en zon, dat is pas om jaloers op te worden.

13. marie-jose says:

Ff lekker relaxen ook wel lekker bij deze temperaturen!!

14. Ben en Loes says:

Ondanks de vertraging met het vliegtuig hebben de maaltijden
    en het koude bier een hoop goed gemaakt.

You must be logged in to post a comment.